top of page

מערכות יחסים פנים וחוץ


מערכות היחסים בחיינו מהדהדות למערכות היחסים הפנימיות שלנו. נוכל לזהות " דמויות " פנימיות כחלקים בתוכנו הנושאים דיעה או רגש כזה או אחר, לדוגמא: יש בי "דמות" שאוהבת אנשים באשר הם ורואה אותם בגובה העיניים ודמות אחרת שמתנשא ואולי עוד דמות נוספת שמרגישה נחיתות? יש בי דמות אחת שמחוברת לשפע ודמות אחרת הישרדותית, יש בי את הילדה הפנימית, האישה הבוגרת, האם, יש בי את החלק הנשי ואת החלק הזכרי, המרפאה והמתרפאה, יש בי חלקים פגועים וחלקים שחוו ריפוי. ויש לי אותי, המנהיגה המודעת לכלל הדמויות ומגלה לעיתים בפליאה עוד חלקים ודמויות שהסתתרו להם.. " מי היה מאמין שאני, עמוק בתוכי, חושבת או מרגישה כך .. או כך .."

כאשר אנו לא נותנים מקום וביטוי לאחת הדמויות, נמצא לעיתים שהיא "מרימה את ראשה" ומבטאה עצמה דרכנו ללא שליטתנו, זועקת את האמירה ואת הדמות שהיא ואף "משבשת" לנו תוכניות ודרכים. הדרך המודעת לעבודה עם הדמויות הפנימיות מתחילה בכבוד וקבלה עצמית על כל חלקינו ואף יצירת שיח תומך בין דמות לדמות, לדוגמא: דמות האם מחבקת את דמות הילדה הפנימית או הדמות שחווה שפע ויופי בחיים נותנת יד לדמות ההישרדותית ומראה לה . לעיתים השיח אינו מגיע להסכמה בין "הצדדים" , אך ישנה הכרה פנימית בהם ואולי אף סבלנות יותר ומודעות למתחים פנימיים שנוצרים מההתנגדויות הפנימיות.

זהו תהליך של התפתחות מודעת, ככל שננקה מעלינו מטענים רגשיים ישנים ונלמד לכבד את עצמנו ואת הצרכים העמוקים שלנו וככל שנכיר, נהיה קשובים יותר ובשלום והרמוניה עם החלקים והדמויות הפנימיות שלנו, נוכל לממש מערכות יחסים חיצוניות הרמוניות יותר , בדרך של התפתחות, הקשבה, נתינה, קבלה, סבלנות ואהבה.

כשציירתי את מנדלות הזוגיות, קיבלתי השראה מהמסע הרוחני של התפתחות אישית וזוגית.







133 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
More mandalas
bottom of page